loading...

شارژ کارتریج ، شارژ کارتریج در محل ، تعمیرات پرینتر در محل

کدام دستگاه فکس برای شما مناسب است پرینتر دستگاه فکس فکس فکس های A4 و معمولی فکس های حرارتی یا فکسهای ترمال کارتریج ماشینهای اداری انتخاب یک فکس

بعضی وقتها انتخاب یک فکس مناسب با شرایط و نیازهای کار شما از میان تنوع بسیار فکسها در بازار با کارایی های متفاوت و قیمت های متنوع ،برای شما مشکل خواهد بود .در اینجا در نظر داریم با تشریح کارایی ها و قابلیت های این فکس ها شما را در این امر یاری کنیم تا بهترین انتخاب با توجه به کارایی مورد نظر و قیمت مناسب داشته باشید.برای این کار بهتر است با تقسیم بندی اصولی این فکسها شروع کنیم و به تشریح خواص آنها بپردازیم تا به نتیجه مطلوب برسیم


https://rozup.ir/view/1524502/fax1.jpg

فکس های حرارتی یا فکسهای ترمال

اسم این فکس ها از نحوه عملکرد آنها برای چاپ روی کاغذ های مخصوص خود گرفته شده است. که با استفاده از سنسور حرارتی مبادرت به چاب فکس مورد نظر روی کاغذ حرارتی مخصوص خود میکند.این عمل تا حدود زیادی شبیه عملکرد دستگاههای کارت خوان و خود پردازها خواهد بود.پس تا اینجای کار متوجه شدیم که خصوصیت اصلی این فکس ها کاغذ مخصوص آنها و مکانیزم حرارتی چاپ روی این کاغذ های مخصوص است.این ویژگی مثل تمام فکس های دیگر دارای مزایا و معایبی البته از دید کاربران مختلف خواهد داشت.
مزایا :یکی از مزیت های این فکس ها، قیمت مناسب دستگاه های فکس حرارتی و همچنین قیمت بسیار کم مواد مصرفی این فکس ها که همان کاغذ مخصوص حرارتی میباشد، است.مزیت دوم مهمی که از نقاط قوت این فکس ها است مناسب بودن آنها برای کارکرد در شرایط سخت (جاهای که اصول نگهداری فکس کمتر رعایت میشود،مثل گرد گبار و ..)و همچنین امکان استفاده مکرر و زیاد بدون آسیب میباشد.شاید مزیت دیگر دستگاه های فکس حرارتی را اشغال فضای کمتر نسبت به دیگر فکس ها دانست.
معایب:اصلی ترین عیب این فکس ها در مقابل کارایی بالا و مزایای ارزشمند آنها بر میگردد به همان طرز کار و نحوه چاپ حرارتی آنها،در این شرایط شما هنگام ارسال فکس هیچ مشکل یا تفاوتی نسبت به فکس های گران قیمت دیگر ندارید،ولی هنگام دریافت فکس یا کپی کردن به جای اینکه شما فکس را روی کاغذ های استاندارد مثل A4 ,A5 ,..دریافت کنید روی کاغذ های حرارتی دریافت خواهید کرد.ومشکل اصلی این است که این کاغذ ها و نوشته های روی آنها را نمیتوان برای مدت طولانی مثلا یک سال بایگانی کرد و برای بایگانی اگر نیاز باشد باید مطالب انتقال یابد.احتمالا از دیگر معایب این دستگاهها عدم اتصال آنها به کامپیوتر در مدل های موجود در بازار است.
نتیجه :اگر شما یک کسب و کار کوچک دارید و یا حتی بزرگ واگر شرایطی سختی برای فکس تان پیش بینی میکنید و اگر نیاز چندانی به بایگانی فکس های دریافتی خود ندارید و اگر قیمت دستگاه و مواد مصرفی آن برای شما مهم است بدون شک بهترین انتخاب فکس های حرارتی خواهند بود.

https://rozup.ir/view/1524259/%D9%81%DA%A9%D8%B3%20%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C.jpg

دستگاه های فکس لیزری و چند کاره:

همان طور که از اسم این نوع فکس ها بارز است نحوه عملکرد این دستگاه ها به هنگام چاپ فکس یا کپی و یا پرینت بر اساس فرایند الکتریسیته ساکن و تابش لیزر صورت خواهد گرفت.که با توجه به این عملکرد سرعت بالای برای چاپ خواهد داشت.
مزایا:همان طور که ذکر شد شاید مهمترین ویژگی که در همه فکس های لیزری مشترک است سرعت بالا در چاپ فکس دریافتی یا سند کپی شده خواهد بود گر چه تنوع و کارایی این فکس ها هم توانسته به بخش وسیعی از نیازهای مورد نظر کاربر را تامین نماید.قابلت اتصال به کامپیوتر ،عملکرد به عنوان یک اسکنر رنگی با کیفیت و با کارایی بالا ،دریافت فکس بر روی کامپیوتر و دیگر امکانات جالب و خاص بر روی بعضی مدل ها نیاز عمده کاربران خود را برطرف میکند.البته که تنوع زیادی هم در این گروه وجود دارد.که با توجه به نیاز شما میتواند بهترین گزینه باشد.یکی از مزیت هایی که این فکس ها پیدا کرده اند قابلیت شارژ کارتریج و تونرمربوط به این دستگاه های فکس پاناسونیک است.که هزینه های نگهداری آنها را بسیار کاهش خواهد داد.
معایب:این دستگاه ها به خاطر رویکرد چند کاره و عملکرد لیزری تقریبا تمام نیازهای کاربر خود را تامین میکند.شاید تنها و عمده اشکال این فکس ها قیمت بالا نسبت به فکس های معمولی و حرارتی خواهد بود که با توجه به کارایی بالای آنها قابل توجیه است.
نتیجه :اگر شما دنبال یک عملکرد چند کاره هستید تا میز کار خود را با گجت های مختلف و تک کاره اشغال نکنید و اگر سرعت و کارایی بالا برای شما مهم است و اگر کارایی های بالای گنجانده شده در این مد نظر شماست ،پس این فکس ها با تنوع هایی که در گروه خود دارند بی شک گزینه مناسبی برای شما خواهند بود.

https://rozup.ir/view/1524260/%D9%81%DA%A9%D8%B3%20%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1%DB%8C%20%DA%86%D9%86%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87.jpg

فکس های A4 و معمولی

ین فکس ها هم از یک فیلم کاربنی برای چاپ روی فکس یا کپی و یا پرینت (مدل های خاص) استفاده میکنند.گر چه سرعت چاپ کمتر از فکس های لیزری است اما امکان چاپ اسناد روی برگه های استاندارد مثل A4 و A5 .. را میسر کرده است.این گروه از فکس ها هم از تنوع بالایی برخوردار هستند ،انواع با سیم و بیسیم ،قابلیت اتصال به کامپیوتر و عملکرد پرینتر و اسکنر در بعضی مدل ها ،مدلهای مختلف در ابعاد مختلف.
مزیت ها :عمده ترین مزیت این فکس ها امکان چاپ روی کاغذ های استاندارد بوده و میتوان قیمت بسیار پایین و قابل دسترس بودن فیلم کاربن مربوط به این دستگاه ها را هم یکی دیگر از شاخص های مثبت در نظر گرفت.
نتیجه :فکس های A4 معمولی عمدتا برای مصارف اداری به عنوان یک دستگاه با کارکرد متوسط مورد استفاده قرار میگیرد که مواد مصرفی آن نیز در همه جا یافت میشود.

https://rozup.ir/view/1524261/%D9%81%DA%A9%D8%B3%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20A4%20%D9%88%20%D9%85%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%84%DB%8C.jpg

درباره اخبار ,
نظرات (0) تاریخ : سه شنبه 21 اردیبهشت 1395 زمان : 14:52 بازدید : 203 نویسنده : M.Y
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 187
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 53
  • باردید دیروز : 138
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 588
  • بازدید ماه : 2,160
  • بازدید سال : 15,453
  • بازدید کلی : 609,868