loading...

شارژ کارتریج ، شارژ کارتریج در محل ، تعمیرات پرینتر در محل

آشنایی با برند سونی وایو آشنایی با سونی وایو برند سونی وایو سونی وایو شرکت سونی وایو آشنایی با برند sony vaio آشنایی با sony vaio برند sony vaio sony vaio

Sony Vaio

 شرکت سوني يک شرکت سهامي چند مليتي است که دفتر مرکزي آن در منطقه ميناتو، شهر توکيو کشور ژاپن است. اين شرکت يکي از بزرگترين کمپاني هاي چند مليتي رسانه اي با درآمد بيش از ۷۸ ميليارد دلار در سال ۲۰۰۸ است. سوني کي از پيشگامان توليد قطعات الکترونيکي، ويدئويي، ارتباطي، دستگاههاي بازي هاي ويدئويي و محصولات مرتبط با تکنولوژي ارتباطات براي بازارهاي مصرفي و حرفه اي است.

موسسات شرکت سوني يعني Akio Morita و Masaru Ibuka نام Sony را از واژه لاتين Sonus به معناي صدا گرفته اند. از سوي ديگر در دهه ۱۹۵۰ واژه Sony boys اصطلاحي انگليسي بود که در ژاپن به مردان جوان باهوش و جذاب اطلاق مي شود.شرکت سهامي سوني در واقع بخش تجارت قطعات الکترونيکي را بر عهده دارد و پدر گروه سوني محسوب مي شود که در زمينه هاي متفاوتي از جمله توليد بازي، قطعات الکترونيکي و توليد دستگاههاي رسانه اي تصوير وصدا و خدمات مالي و ….. مشغول است.

https://rozup.ir/view/1506445/sunyyyyyyyyyyyy.jpg

موسسات شرکت سوني يعني Akio Morita و Masaru Ibuka نام Sony را از واژه لاتين Sonus به معناي صدا گرفته اند. از سوي ديگر در دهه ۱۹۵۰ واژه Sony boys اصطلاحي انگليسي بود که در ژاپن به مردان جوان باهوش و جذاب اطلاق مي شود.شرکت سهامي سوني در واقع بخش تجارت قطعات الکترونيکي را بر عهده دارد و پدر گروه سوني محسوب مي شود که در زمينه هاي متفاوتي از جمله توليد بازي، قطعات الکترونيکي و توليد دستگاههاي رسانه اي تصوير وصدا و خدمات مالي و ….. مشغول است.

بخش هاي اصلي کمپاني سوني عبارتند از: شرکت سهامي سوني (در آمريکا به نام شرکت الکترونيکي سوني معروف است) ، شرکت تفريحات تصويري سوني (Sony Picture Entertainment) ، شرکت تفريحات کامپيوتري سوني (Sony Computer Entertainment) ، شرکت تفريحات موسيقي سوني (Sony Music Entertainment) ، شرکت سوني اريکسون و شرکت مالي سوني.سوني در ميان ۲۰ توليد کننده و فروشنده برتر نيمه هادي ها در تمام دنيا جايگاهي شاخص دارد. و شعار کنوني اين شرکت “Make. Believe” است.اواخر سال ۱۹۴۵ پس از جنگ جهاني دوم، Masaru Ibuka يک مغازه تعمير راديو در ساختمان نيمه مخروبه Nihonbashi (به دليل بمباران) در توکيو باز کرد. سال بعد همکار وي Akio Morita به وي پيوست و آنها شرکت Tokyo Tsushin Kogyo يعني شرکت Type – G سهامي مهندسي ارتباطات توکيو را تاسيس کردند.

اين شرکت اولين ضبط صوت ساخت ژاپن به نام  را توليد کرد. در اوليل دهه ۱۹۵۰ Ibuka به ايالات متحده سفر کرد و در اين سفر خبر اختراع ترانزيستور را شنيد. او Bell Labs مخترع ترانزيستور را متقاعد کرد که لسيانس تکنولوژي ترانزيستور را به کمپاني ژاپني وي اعطا کند.

در حاليکه اغلب شرکت هاي آمريکايي براي کاربردهاي نظامي از ترانزيستور استفاده مي کردند،Ibuka و Morita به کاربرد ترانزيستور در تکنولوژي ارتباطات فکر مي کردند. عليرغم اينکه کمپاني آمريکايي Texas Instruments اولين راديوي ترانزيستوري را ساخت در واقع کمپاني Ibuka بود که راديوي ترانزيستوري را براي اولين بار به موفقيت تجاري رساند.در اوت ۱۹۵۵ اين کمپاني اولين راديوي ترانزيستوري ژاپني به نام TR – ۵۵ را ساخت و در دسامبر همان سال Sony TR – ۷۲ به بازار عرضه شد که موفقيت زيادي در داخل ژاپن و در سطح بين المللي از جمله در کشورهاي کانادا، استراليا، هلند و آلمان به دست آورد.اواسط دهه ۱۹۵۰ نوجوانان آمريکايي به خريدن راديوهاي ترانزيستوري قابل حمل علاقه نشان مي دادند و به اين ترتيب توليد اين راديوها که در سال ۱۹۵۵ حدود ۱۰۰۰۰۰ عدد بود در پايان سال ۱۹۶۸ به ۵۰۰۰۰۰۰ عدد رسيده بود.در ژانويه سال ۱۹۵۸ نام کمپاني به صورت رسمي به Sony تغيير يافت.

سوني در طول فعاليت خود هميشه استانداردهاي ويژه خود را براي تکنولوژي هاي ضبط و ذخيره براي مصارف خانگي به وجود آورده است و از استانداردهاي ديگر توليد کنندگان استفاده نکرده است. به طور مثال هنگاميکه کمپانيJVC از فرمت VHS براي کاست هاي ويدئويي استفاده مي کرد، سوني فرمت Betamax را به بازار عرضه کرد.در سال ۱۹۶۸ سوني نام Trinitron را براي محصولات تلويزيوني و بعدها براي مونيتورهاي کامپيوتري برگزيد. اين نام تجاري هنوز هم در کشورهاي چين، هند، پاکستان و بنگلادش عرضه مي شود.

از سال ۲۰۰۷ تلويزيون هاي Trinitron و از سال ۲۰۰۵ مونيتورهاي کامپيوتر Trinitron به جز کشورهاي مذکور در هيچ کجاي ديگر جهان عرضه نشدند.در سال ۱۹۷۹ سوني نام تجاري Walkman (واکمن) را عرضه کرد و همراه با آن اولين پخش کننده موزيک قابل حمل هم ارائه شد.در سال ۱۹۸۲ سوني فرمت ضبط ويدئويي Betacam و متعاقب آن ديسک فشرده را به بازار عرضه کرد.

در سال ۱۹۸۳ اولين کامپيوتر خانگي سوني به نام MSX ، در سال ۱۹۸۴ سري محصولات Discman و در سال ۱۹۸۵ اوين دوربين هاي دستي خانگي توسط سوني به بازار آمدند. در سال ۱۹۸۷ يک استاندارد جديد نوار صداي ديجيتال به نام DAT توسط سوني ارائه شد.سوني در سال ۱۹۸۶ اولين ديسک نوري و در سال ۱۹۸۸ ديسک هاي نوري مغناطيسي با حجم ۱۲۵MB را عرضه کرد.سوني در سال ۱۹۹۳ فرمت MiniDisc را به جاي فرمت DCC عرضه شده توسط کمپاني Philips به جهان معرفي کرد و از آن پس کوشيد که تکنولوژي هاي صداي فشرده خود را با نام ATRA C عرضه کند و از فرمتMP3 استفاده نکند تا اواخر سال ۲۰۰۴ سوني به اين سياست ادامه داد و البته نرم افزار Sonic Stage براي تبديل فايل هاي MP3 به ATRAC يا ATRAC3 هم ارائه شد.

در سال ۱۹۹۳ سوني صنعت تفريحات خانگي را با ارائه سيستم صداي Dolby تکان داد و در سال ۱۹۹۸ هم فرمت حافظه فلش ويژه سوني را عرضه نمود.سوني در سال ۱۹۹۴ دنيا را با محصولي به نام Play Station آشنا کرد که يک محصول ويژه بازيهاي ديجيتالي بود.

محصولات Play Station 2 و Play Station 3 هم به ترتيب در سالهاي ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ به دنبال آن به بازار عرضه شدند. Play Station 2 موفق ترين محصول ويژه بازيهاي ديجيتالي در تمام تاريخ بود و بيش از ۱۴۰ ميليون دستگاه از آن به فروش رفت.سوني يکي از پيشروهاي توليد و ارائه ديسک هاي Blu – ray بوده است. به طور خلاصه در طي ساليان فعاليت خود شرکت سوني استانداردهاي زير را معرفي کرده است.
۳٫۵ inch Floppy , Compact Disc (82) , Betacam (81) , DAT (87) , Video 8 (85) , Video 8 (82) , Disk (82) , Digital Betacam (90) , Minidisc (90) , Hi8 (88) , Digital 8 (99) , Memory Stick (98) , mini DV (92) , HDV (2004) , PSP Universal Media Disc (2003) , Blu-ray Disc (2006)
۲۲ ژوئن ۲۰۰۵ آقاي Nobuyuki Idei از شرکت سوني کناره گرفت و آقاي Howard Stringer به عنوان مدير عامل سوني مشغول به کار شد. بيش از ۵۰% قطعات الکترونيکي سوني در سال ۲۰۰۵ در داخل ژاپن توليد شده اند و حدودا ۶۵% محصولات ساليانه سوني به خارج از اين کشور صادر مي شود.۶۰% محصولات توليدي سوني در ژاپن، اروپا و آمريکا به فروش مي رسد و بقيه محصولات در ساير نقاط جهان مورد استفاده قرار مي گيرند.بحران اقتصادي سال گذشته بزرگترين ضرر مالي در ۱۴ سال گذشته را به سوني تحميل کرده است.

 

درباره آموزش ,
نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 زمان : 15:37 بازدید : 251 نویسنده : M.Y
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 187
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 90
  • باردید دیروز : 138
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 625
  • بازدید ماه : 2,197
  • بازدید سال : 15,490
  • بازدید کلی : 609,905